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Anteater LSOD Common Errors सामान्य त्रुटियाँ में आपका स्वागत है
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Course Curriculum
पाठ्यक्रम पाठ्यक्रम
LSOD Common Errors Course
Welcome to the LSOD Common Errors Course. In this course we will go through the critical errors of the project and how to avoid them.
Common Error 1: Missing 
Missing the annotation of an object of interest is the most CRITICAL error of all. It is crucial to annotate ALL Light Source Objects that appear in all frames of the scene.

Application Links

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"Not meeting the below will lead to project failure and audios rejections."

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In the example section below, you will be able to see some images of objects that should be annotated.

नीचे दिए गए उदाहरण अनुभाग में, आप वस्तुओं की कुछ छवियां देख पाएंगे जिन्हें एनोटेट किया जाना चाहिए।

Missing annotation #1:

अनुपलब्ध एनोटेशन #1:

Even if the Light Source Object is inconclusive at this frame, a light being emitted is visible. Therefore, the light source object should be annotated. 

भले ही प्रकाश स्रोत वस्तु इस फ्रेम पर अनिर्णीत हो, उत्सर्जित होने वाला प्रकाश दिखाई देता है। इसलिए, प्रकाश स्रोत वस्तु को एनोटेट किया जाना चाहिए।

Missing annotation #2:

अनुपलब्ध एनोटेशन #2:

Always annotate visible light source objects in the background.

पृष्ठभूमि में दृश्यमान प्रकाश स्रोत वस्तुओं को हमेशा एनोटेट करें।

Yellow arrow: This is pointing to an inconclusive cluster of vehicles. 

पीला तीर: यह वाहनों के अनिर्णायक समूह की ओर इशारा कर रहा है।

Red arrow: This is pointing to a small, but visible inconclusive vehicle with an LSODirection=Preceding 

लाल तीर: यह एक छोटे, लेकिन दृश्यमान अनिर्णायक वाहन की ओर इशारा कर रहा है जिसमें LSODirection = पूर्ववर्ती है

Orange arrow: This is pointing to a Preceding LSO that is missing.

नारंगी तीर: यह पूर्ववर्ती एलएसओ की ओर इशारा कर रहा है जो गायब है।

Missing annotations #3:

अनुपलब्ध एनोटेशन #3:

Even if the Light Source Objects are small and in the background, if they are visible, they should be annotated.

भले ही प्रकाश स्रोत वस्तुएं छोटी हों और पृष्ठभूमि में हों, यदि वे दृश्यमान हैं, तो उन्हें एनोटेट किया जाना चाहिए।

Since it is hard to determine the vehicle type, you should label this as inconclusive, unless in frames the vehicle is closer you are able to determine the vehicle type. 

चूंकि वाहन के प्रकार को निर्धारित करना कठिन है, इसलिए आपको इसे अनिर्णायक के रूप में लेबल करना चाहिए, जब तक कि फ्रेम में वाहन करीब न हो, आप वाहन के प्रकार को निर्धारित करने में सक्षम नहीं हैं। 

Make sure to annotate objects with the same object ID throughout ALL the frames the object is visible.

ऑब्जेक्ट को दृश्यमान सभी फ़्रेमों में समान ऑब्जेक्ट आईडी के साथ एनोटेट करना सुनिश्चित करें।

Avoid missing the annotation of an object in a frame if visible.

यदि किसी फ़्रेम में कोई ऑब्जेक्ट दिखाई दे रहा है तो उसका एनोटेशन गायब होने से बचें।

Your annotations should be consistent and avoid missing the annotations in a frame where a light source object is visible. 

आपके एनोटेशन सुसंगत होने चाहिए और एनोटेशन को उस फ्रेम में गायब होने से बचाना चाहिए जहां प्रकाश स्रोत वस्तु दिखाई दे रही हो।

In example, in frame 1 of the following images a small light source object is annotated. In frame 2, the object is not annotated, and in frame 3 it is annotated again.

उदाहरण के लिए, निम्नलिखित छवियों के फ़्रेम 1 में एक छोटे प्रकाश स्रोत ऑब्जेक्ट को एनोटेट किया गया है। फ्रेम 2 में, ऑब्जेक्ट को एनोटेट नहीं किया गया है, और फ्रेम 3 में इसे फिर से एनोटेट किया गया है।

The object is still visible in frame 2, therefore, it should be annotated.

ऑब्जेक्ट अभी भी फ़्रेम 2 में दिखाई दे रहा है, इसलिए, इसे एनोटेट किया जाना चाहिए।

Frame #1: Correct

फ़्रेम #1: सही

Frame #2: Incorrect

फ़्रेम #2: गलत

 

Common Error 3: Incorrect LSO Direction Attribute
Make sure to annotate the correct LSO Direction when annotating the attribute.
Tips:
1.- If the light source is RED, the LSO Direction will most likely be PRECEDING.
2.- If the light source is WHITE, the LSO Direction will most likely be ONCOMING.

Pink arrow: गुलाबी तीर:


Common Error 4: Vehicle Type: Inconclusive vs. Uncertain

Inconclusive: Use the inconclusive type, when you are 100% positive the light source object is a vehicle, but you cannot identify which type of vehicle it is.

Uncertain: Use the uncertain type, when you cannot identify if the light source object is a vehicle, but it could potentially be a vehicle or an object that is not a vehicle.

Example: Inconclusive

Based on the context of the position of the light source (light source is on the road), it is most likely the light source is a vehicle, but it is not possible to determine which vehicle type it really is, therefore it should be annotated as Inconclusive

Example: Uncertain

The light source in the following image, could potentially be a vehicle, a light pole or any other object with a light source. Since it is not possible to determine that the light source object in the image is in fact a vehicle, it should be labeled as Uncertain.

Common Error 5: Vehicle type: Inconclusive Cluster When to use it and when not to use it.
Use the Inconclusive Cluster option in the Vehicle Type attribute when a group of vehicles is spotted in the scene and it is not possible to delimit them individually.
Note:
If at some point a vehicle from the inconclusive cluster separates from the group or it is possible to delimit it individually, it should be labeled with its own bounding box.
Inconclusive cluster:
Common Error 6: Truncated objects
Make sure to annotate light source objects right when they start being visible in the scene or when they completely leave the scene.
Note:
Truncated objects could be often missed when they start to appear in the scene or leave the scene. Annotate the light source object when it starts to be visible or is completely out of the scene.
Frame #1:
Frame #2:
TRAINING SCENARIO

To end the course, you will have to complete the following training scenario testing what you learned in the previous sections.
Please make sure to review all frames and add all missing annotations.
Annotation tips:
Annotating attributes in multiple frames at a time: If you press "shift" + " [ " for selecting to de left or "shift" + " ] " for selecting to the right, you may select multiple frames and change the annotation of an object's attribute in multiple frames at a time. Remember to click "apply changes" for changes to be made.
Press "g" on your keyboard to view attribute annotations in objects by color. In example, if you press "g" enough times until in the right top side of the screen it says "Coloring by LSO Direction", all objects with an LSO Direction=Preceding will be color Pink and all objects with LSO Direction= Oncoming will be color orange.
You have not completed the training scenario yet.
"Refresh scenario status"
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Common Actionsसामान्य क्रियाएँ

Copy annotationएनोटेशन कॉपी करें

Ctrl 

C

Copy annotation attributes
एनोटेशन विशेषताएँ कॉपी करें
Ctrl Shiftबदलाव C

Paste annotationएनोटेशन चिपकाएँ

Ctrl 

V

Paste annotation attributesएनोटेशन विशेषताएँ चिपकाएँ

Ctrl  Shift   बदलाव  V
Redo  फिर से करना

Ctrl Shift बदलाव Z

Undo पूर्ववत Ctrl Z
Image Adjustments छवि समायोजन
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Shift  बदलाव =
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X Toggle cross section visibility
क्रॉस सेक्शन दृश्यता टॉगल करें
Shift बदलाव 8
Toggle cursor coordinates
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C Toggle panning  पैनिंग टॉगल करें P
Toggle point snapping
पॉइंट स्नैपिंग टॉगल करें
K Toggle Point to Reveal Prelabels tool
प्रीलेबल्स टूल को प्रकट करने के लिए पॉइंट को टॉगल करें
Shift बदलाव D
Toggle rulerरूलर टॉगल करें R Labeler Toolsलेबलर उपकरण
Draw Boxड्रा बॉक्स
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Link annotations
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G Cycle interpolation mode
साइकिल इंटरपोलेशन मोड
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Delete selected annotation
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